Vanliga frågor inför ditt besök
Biljetter
Vart köper jag biljett?
Du kan köpa biljett här på vår hemsida eller via showtic.se
Jag hittar inte min biljett, vad gör jag?
Biljetten skickas ut automatiskt från Tickster när köpet har gått igenom, till angiven mailadress. Dubbelkolla skräpposten där dessa mail ibland hamnar. Vid problem, kontakta showtic.se
Kan jag återköpa min biljett om jag inte kan gå?
Nej, vi återköper inga biljetter, se vad som gäller om du köpt evenemangsförsäkring. Kontakta oss för att kolla om dina biljetter är ombokningsbara.
Vad innebär evenemangsförsäkring?
MySafety Försäkringar erbjuder dig en Evenemangsförsäkring som ersätter biljettkostnaden för det evenemang du själv måste avboka på grund av en plötslig och oförutsedd händelse.
Jag hittar inte min biljett, vad gör jag?
Biljetten skickas ut automatiskt från Tickster när köpet har gått igenom, till angiven mailadress. Dubbelkolla skräpposten där dessa mail ibland hamnar. Vid problem, kontakta Showtics gästservice på 0771-13 43 00 eller besök vår biljettkassa som finns i entrén när vi öppnar 1 timme innan föreställningsstart så hjälper vi dig på plats.
Tillgänglighet
Finns hörselslinga i salongen?
Ja, på utvalda platser på parkett finns hörselslinga som är inbyggd. Koppla upp din egen hörapparat genom att sätta den i ”T-läge”. Du kan se vid bokning om platsen har fungerade hörselslinga eller ej. Balkong har ingen hörselslinga. Vid ytterligare frågor, kontakta Showtic.se.
Kan man lämna in sin resväska, barnvagn eller andra större föremål på teatern?
Ja, vi har en garderob där vi tar emot detta mot en avgift. Inga större väskor eller barnvagn får stå i salongen, foajén eller entrén. Detta är av säkerhetsskäl.
Finns sittkuddar till barnen vid familjeföreställningarna?
Ja, det finns begränsat antal kuddar inne i salongen.
Finns hiss på teatern?
Rullstolshiss från entrén till foajén finns. Personal på plats hjälper till att använda den. Läs mer här ang maxvikt och mått för att hissen ska kunna nyttjas. Hiss upp till balkong finns ej.
Bar & Mat
Kan man dricka eller äta på teatern?
Ja, vi öppnar 1 timme innan föreställningsstart. Innan dess kan man äta, fika eller dricka något gott i vår bar. Läs mer här
Kan man förbeställa mat & dryck?
Ja, man kan förbeställa till pausen i förväg online. Det gör du här: Förbeställ mat till pausen
Om kvoten för förbeställningarna är fylld och det inte går att förboka, går det bra att göra detta på plats i vår bar, men även då i begränsat antal. Vi öppnar 1 timme innan föreställningsstart.
Får jag ta med eget fika eller annan mat och dryck in på teatern?
Nej, medhavd mat & dryck som inte är köpt på teatern är ej tillåtet att ta med sig in. Vi har egen försäljning på plats.
Övriga frågor
Hur lång är pausen?
Pausen är mellan 20-30 minuter. Vissa föreställningar har inte någon paus.
Borttappat
Kontakta Info@intiman.nu. Allt upphittat sparas och förvaras på teatern.
Får jag ta med min El scooter och förvara hos er?
Nej. Varken elscooter eller cykelbatterier är tillåtna inne i lokalen.
Väskor tillåtna
Intiman teater omfattas inte av väskförbud. Väskkontroll kan ändå förekomma. Alla större väskor ska lämnas in i garderoben.
Välkomna!
Kan jag betala med kontanter?
Nej, vi är en kontantfri teater. Kort eller swish gäller.
När har ni öppet?
Vi har öppet i samband med föreställning på teatern, och entrén + foajén öppnar 1 timme innan föreställningsstart.
När öppnas dörrarna in till salongen?
Dörrarna öppnas ungefär 30 eller 20 minuter innan föreställningens början.
Synpunkter under ditt besök hos oss
Vi vill att din upplevelse hos oss ska vara så bra som möjligt. Om du har synpunkter på någonting som påverkar din upplevelse, vänligen ta kontakt med personalen direkt på plats om det är något vi kan åtgärda direkt, eller maila oss på info@intiman.se.